توسعه گردشگری در گرو بهبود و ارتقای زیر مجموعه هایی است که شکل دهنده نظام تولید و ارائه خدمات مرتبط با گردشگری هستند.

 سيد مصطفي فاطمي با بيان اينکه يکي از اين زير مجموعه ها، نظام استانداردسازي خدمات گردشگري است عنوان کرد: تدوين و به کار گيري استانداردهاي گردشگري يکي از پيش زمينه ها و ضرورت توسعه فعاليت هاي مرتبط با گردشگري و تضمين کننده موفقيت برنامه هاي توسعه آن است.

معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي يزد افزود: آنچه که در همين زمينه روشن تر و آشکارتر مي شود اين است که براي پاسخگويي به نيازهاي توسعه گردشگري در بخش ملي و بين المللي، چنين استانداردهايي مي بايست هماهنگ و سازگار با استانداردهاي جهاني باشد.

به گفته وي اهميت به کارگيري استانداردها در حوزه گردشگري تنها با هدف توسعه گردشگري ورودي و نگاه به گردشگران برون مرزي بروز نمي يابد بلکه در رونق و گسترش گردشگري داخلي نيز به همان ميزان به بهبود و ارتقاي نظام استانداردها نيازمنديم.

اين مقام مسئول تصريح کرد: در هتل ها، رستوران ها، سفره خانه ها، دفاتر خدمات مسافرتي، موزه ها و مراکز فرهنگي و هنري، مکان هاي تاريخي و مراکز گردشگري و ... ارائه خدمات مطلوب و استاندارد امري ضرورتي و اجتناب ناپذير است.

فاطمي خاطرنشان ساخت: توجه به استانداردهاي گردشگري به معناي توجه به آموزش نيروي انساني و تجهيز مراکز و امکانات گردشگري است به گونه اي که بتوان خدمات گردشگري را به صورت حرفه اي ارائه داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا